Mamma på ingång

Tja!

Tiden rullar på som tusan här, om en månad är man hemma på jul-lov, ska bli mäkta skönt! drömmer väl säkert minst 3ggr varje vecka om att jag är hemma! Så lite hemlängtan det har man nog allt ändå. Tur mor och syster kommer på tisdag och firar thanksgiving med mig=) det är rätt overkligt att dom kommer ända hit, så det ska bli grymt kul!!

Nu mår man lite bättre igen, har lyckats hålla mig frisk och kommit igång med styrketräningen igen så nu mår man 90% bättre helt plötsligt! Känns bra. Skolan går mycket bra, man känner verkligen hur man utvecklas faktiskt..låter så jäkla mycket bättre nu än när man kom hit. Sen har vi börjat köra blues jam på pig n´ whistle på tisdagar också, kört 2ggr hittils och det har gått så himla mycket bättre än förväntat och man börjar känna sig mer och mer trygg att kliva upp på scen utan att ha en aning om hur de andra kommer spela eller vilken låt vi ska köra, de e bara att jamma loss och go with the flow.
Jag avskydde verkligen den situationen förut, det är fortfarande liiite pirrigt men mest på ett spännande sätt. Ska försöka göra den här typen av framträdande så mycket som möjligt framöver så man verkligen gå upp där med ett bra självförtroende och lita på att man fixar det.

I går kväll så var det en intressant kväll, har spelat några ggr med en duktig metal gitarrist i skolan som har hyrt in sig i en studio uppe i norra hollywood, han ville träna på att spela in trummor så han bjöd in mig att spela in vad jag ville gratis så vi for dit igår och när man kommer dit så hänger det guld platinum skivor på väggarna lite överallt så jag var tvungen att fråga vad fan är det här om? =) då är det en snubbe som heter Michael Blum som äger studion och han har spelat in några Madonna skivor som sålt platina och Pink floyd och grejer...mestadels i den studion, så det var riktigt kul att va där! Det var en mycket gammal studio med gamla analoga grejer och en himla skön vibe i studion, kändes som man var hemma typ...inte lika sterilt som i nyare studios. Så vi spelade in en låt iaf och jag tyckte det blev väldigt naturligt och varmt ljud! Riktigt kul och definitivt inte sista gången man satt sin fot där.

Man kan läsa mer om studion på www.titanrecording.com

Ska försöka lägga upp lite bilder därifrån också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0