long time ingen sik;)

Dålig man varit att uppdatera nu ett tag...men jag har inte haft nåt roligt att skriva så jag tänkte att jag lugnar mig lite tills det händer nåt kul;)

Iaf för två veckor sen så var legend trummisen inom latin, Alex Acuna på skolan och spelade för oss...jäkligt bra! crazy gubbe, född i Peru och fyfan vad jag älskar det folkets amerikanska dialekt, finns inget roligare;) kolla in vilka han har spelat med: Elvis Presley, Paul McCartney, Whitney Houston, Weather Report, Ella Fitzgerald, Chick Corea m.fl. inte så dåligt =)

Sen så var man nere i Long beach en snabbvisit förra lördan och fick skjuta lite pistol=) Brocks tjej jobbar som polis så hon tog oss med på en shooting range så vi fick prova lite cop guns kaliber .45mm=) har aldrig skjutit pistol förut så det var en ny upplevelse och jag tyckte inte om det. Men nu har man ju provat iaf. Förjävla våldsam rekyl så det var ju helt omöjligt att inte bli överraskad av den=)

På måndagen var trummisen Ray Luzier på skolan och gjorde clinic, aktuell i Korn nu..metal trummis YEAY! duktig var han också, har hört mycket om han men aldrig sett han spela och det var över förväntan! skönt det är att lyssna på dom här killarna var dom har att säga och man märker ju att dom brinner lika mycket för trummor som en själv gör, ung som gammal verkar inte spela nån roll. Det är peppande! fasen vad man hoppas att man kan vara frisk så man kan fortsätta spela hela livet och jobba som trummis, kan omöjligt finnas nåt bättre än att ha sin passion som jobb.

Sen i fredags så repade vi för första gången med ett gäng vi dragit ihop här som alla tycker om 80-90 tals hårdrock så vi ska prova köra lite covers och ut och spela lite. Lät alldeles för bra för att vara första repet så det här ser man verkligen fram emot, satans grym sångare! en kille från sverige som börjat på skolan nu..Kan nog säga redan efter ett rep att det är den bästa sångaren jag nånsin spelat med faktiskt. Sen är det bästa polarn Micke på bas också. Vi är så nöjda att vi äntligen hittat våran 80´s singer;)

Igår var det halloween också, hela hollywood var i kaos...sjukt mycket folk i farten, kan nog omöjligt bli värre än så här=) alla var utklädda och igår så drog vi ner till santa monica boulevard och joinade en halloween karneval/parad, för att kika lite på alla utklädda, man fick se allt och lite till...läste nånstans om att det var en halv miljon folk där! usch va less man var på folk och trängsel efter ett tag, tog aldrig slut heller...vi gick från 8.30 till 03.00 inatt, utan alkohol eller mat så man var lagomt nöjd, kan nog påstå att det var den sämsta utekvällen man haft här=) men men kul att se allt utklätt folk iaf. Har inte fått nå foton ifrån kvällen än men man kan kika på förra årets folk här: http://www.weho.org/index.cfm/fuseaction/detail/navid/339/cid/6032/ lär väl komma ifrån årets också så småningom.

Nu måste jag vila lite innan man ska iväg på skolan och träna lite inför midterms. Usch trött man är efter långpromenaden igår natt, jag tror vi gick säkert 2mil iaf.

Gonattt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0