kolla Max, jag har skrivit i bloggen:) love u!

Ja jäklar, kom precis hem från en spelning med Chuck Loeb, Brian Bromberg och trumguden Dave Weckl på Catalina jazz club tvärs över gatan!!!!!!!!!! fyfan så fett, helt magiskt, dom spelar så man gråter! så jävla coolt också att det är typ 40pers där i världens mysigaste liten club och Dave Weckl sitter och äter 5m ifrån en själv! passade ju självklart på att skaka hand och prata med honom!

Vilka sjuka dagar det har varit nu, i torsdags var det trumclinic på skolan med Gordon Campbell, gospel / R&B snubbe...spelade ju ifrån det mesta man sett ja. Senare på kvällen hade både Derek Sherinian (ex keyboardist i Dream theater) och Billy Sheehan (basist i Mr big) release party på skolan för alla studenter, var tvungen att välja vem man skulle se...valde Billy men såg bara 10min sen var jag tvungen att rusa till soundcheck med Joe and the jungle på cat club på sunset strip, spelade där och hade efterfest med bandet efteråt,

På fredan så var jag på baseball match och såg hemmalaget LA Dodgers spela mot San Diego Padres, helt värdelös match men MÄKTIGT att vara där, 47.000pers och en enda stor fest! verkligen en upplevelse alltså. 
I pausen så friade såklart en kille till sin tjej som tackade ja och det visades på storskärmen, klassiskt! det är precis som man tror att det ska vara:)
Samma kväll spelade även trummisen Virgil Donati men hann inte med det.
 Idag spelade även Thomas Lang samtidigt som Dave Weckl så man var tvungen att välja där också:)

Hmm annars så går det riktigt bra på skolan,  jag gjorde riktigt bra ifrån mig på det mesta faktiskt nu i veckan som var! Det går bättre och bättre för varje vecka, man lär sig mycket smådetaljer som gör att allt låter så himla mycket bättre.
Nu till veckan har halva kvartalet gått och vi kommer ha midterms, test för att se att man lärt sig allt hittils.

Nu måste jag sova, klockan är halv två och man är helt speedad efter ännu en helt underbar helg här,  det blir bara bättre och bättre det här. Ser framemot att flytta om typ 2v också, ett lite lugnare område...10min promenad från skolan, fin loftvåning med nån slags öppenspis, AC, gym, pool, jacuzzi med utsikt över halva LA och diskmaskin!

Sleep tight och dröm för guds skull inte om björnar!


Kommentarer
Postat av: Max

Ja jäklar! Dave weckl! haha fan va gammal han har blivit.. såg ju han senast på den där videon som du har. Bra!! skriv mer i bloggen:)

2009-05-04 @ 16:48:51
Postat av: Nicklas

Ja! Gammeldave! och ja! blogga mer! =)

2009-05-05 @ 02:57:44
Postat av: Jesper

Ja! Mer till bloggen!

Derek Sherinian har ju spelat i Ayreon också... Å du vet ju att jag är helsåld på dem nu! Hade bra! :)

2009-05-09 @ 15:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0