Jag vill aldrig mer åka hem

Det är tisdag kväll och jag haft några riktigt riktigt trevliga dagar här nu.
I fredagskväll var man på skolan och kollade på lite uppspelningar från studenter som slutar nu, bl.a. Sofia och Fredrik från sverige som jag hunnit träffa litegrann, och snacka om att dom spelade skiten ur alla andra vi såg. Himmelskt himmelskt vackert:) ni måste kolla in dom! www.myspace.com/sofiadraco singersongwriter med bara stålsträngat och piano typ.


Sen på lördagskvällen var jag faktiskt ner till downtown på en fest med Johanna hos en dude som filmar Robinson här i USA, pengar hade han nog också ja. Han hade en sjuk lya, 180graders utsikt över downtown från high up above:) när jag lämnade festen för att åka hem tenderade jag att balla ur en aning och hade lite äventyrliga saker för mig innan man kom hem, men hem kom man tillslut och förjävla kul var det!

Vad har man gjort mer då tro, hmm jo lyckats hitta ett riktigt riktigt bra gäng bestående av 4st heeeeelsköna svenskar som börjar på MI samtidigt som mig, vi har skrattat och skrattat och skrattat! myshu lättsamt e folk!
 
Vi hade registration day igår på skolan bestående av lite test och pappersarbete och val av kurser och allt möjligt, tog 5h för mig och det gick riktigt riktigt dåligt, så man var sjukt besviken igår eftersom man nästan hade hoppats på att kunna testa av nån kurs och få skolan billigare men det sumpade man ju förstås pga man inte riktigt visste vad som kommer på proven och den sjuka penganervositeten som intog mig....så vi får se hur man ska lösa det här nu, ser inte ljust ut på ekonomi fronten nu alltså, men jag tänker göra allt och lite till för att få det här att fungera nu så man kan vara kvar i detta underbara land:)

Efter registration var vi svenskar iväg och kollade på ett metal coverband på key club på sunset strip, helt proppat med folk , jävligt bra lirat och säkert 30 brudar som var upp på scen och dansa och visa brösten, haha! kändes som man kom in i 80-talet när man klev in på cluben (undra om man ska hitta sig ett coverband kanske:)

Idag vaknade man efter 4h sömn, KLINGPANGKARDANSBaKiS och kände sig helt förstörd och ville inte göra nånting...men jag pratade med Jennifer och vi bestämde oss för att bli bergsklättrare idag så vi har varit och kollat in jävligt sweeet utsikt,  vi har sett snötäckta fjäll, ödlor, mysko varelser, inte ett enda moln och havet!!!! grymt som satan! lätt den bästa dagen hittils i LA... tack för den Jennifer:)

Nu känns det bara som att varje dag blir bättre och bättre så det är bara att hoppas att det fortsätter i samma riktning, om 1,5v börjar skolan och i can´t wait!


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Trist att det inte gick som du ville på testen! Men det löser sig säkert ändå... Jag köper trisslotter för brinnande livet här hemma ;-) Har lyssnat på Sofia och Fredrik- det lät riktigt bra! Härligt att ni är ute och utforskar området, bilderna ser kanon ut!! Skönt att du har sällskap också. Men det där med brösten - NJAA... ;-) Ha det gott! Nedräkningen har startat.. Kram S/Y

2009-03-26 @ 08:31:44
Postat av: Göran Nyström

Jag har en 5hundring du kan få låna!!



2009-03-26 @ 10:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0