Vill fortfarande inte åka hem:)

...fast man drömmer om snö och fjäll ibland:(

Ja jävlar, vart börjar man!? dessa veckor har varit de bästa i mitt liv hittils.
Har varit på diverse äventyr tillsammans med de 4 svenskarna Magnus, Martin, Micke och Ami.

Första gången vi var ner till Santa monica träffade vi ett äkta original på bussen som hette K-Man:) han var trevlig och ville visa oss runt Santa monica, vi blev helt tagna över hur vackert det är! sandstrand, hav och tjejer i bikini på inlines så långt man kan se. När vi kollat in det tyckte han  "are u guys ready for the weird stuff? let´s go to Venice" så då gick vi längs stranden till venice och det är typ det sjukaste stället jag förmodligen nånsin varit på iaf. Dom har en flera kilometer lång knark-hippie-marknadsgata, när man kommer hem till sverige kommer man fan inte bli brydd för nånting för här man fått sett allt och lite till tror jag...alla möjliga kulturer finns här och man får inte va skvätt´n som pappa skulle ha sagt. Vi stannade iaf till på en restaurang där och drack öl och jag hade absolut en av de roligaste utekvällarna jag varit med om, den kommer man aldrig glömma! vi hamnade med ett helskönt gäng som K-Man klämde sig in i:)


Igår kväll hade man en riktigt häftig kväll också, hängde med Caleb (deathmetal dude från LA) och hans gäng och gick och såg Children of Bodom och Lamb of God på Palladium i Hollywood, mäktigt!!!!! grym ljusshow och mäktigt med en nästan fullsatt Palladium som jag tror tar 4000pers! ett jävla ös, inga av banden är några favoriter till mig men Lamb of God är grymt stora här i USA så jag tänkte att det kunde vara coolt att se dom and yes it was!
Sen drog vi ut till Sunset strip och legendariska rockklubben Rainbow där folk som John Lennon, Jim Morrison, Led Zeppelin, Mötley crye och Guns n roses har hållt till mycket. Lite fränt att va där själv! Blev extra glad när man fick hälsa på The Haunted snubbarna, ett thrashband från göteborg som var där och efterfestade efter att ha spelat på keyclub samma kväll på Sunset strip (men som jag skippade att gå på)

Idag har man bara slappat och gjort iordning lite inför morgondagen då en 21 årig trummis från Malaysia kommer att flytta in i mitt rum, han kommer även gå i samma klass som mig.. that´s goooood news!!!! billigare hyra, ett steg i rätt riktning ekonomiskt sätt iaf!

Vad har man gjort mer då?....hjärnan har förmodligen blivit helt overloaded av all ny konstig kultur så varannan dag ungefär har man varit världens klantigaste person, så det är fan inte mycket man lyckats med men kul har man haft!!
Jo Tobias en gammal klasskompis har varit här i några dagar, men man inser att det är svårt att uppleva LA på typ 3dar, känns som man skulle behöva minst ett år. 

Har varit på orientation på skolan också för att typ få träffa alla nya och få lite material och info mm..peppande som satan!! har fått sett lite lärare spela bl.a och jag måste säga att jag är impad!!! det här verkar ju vara världens bästa skola alltså! och nu på måndag drar det äntligen igång...skönt med lite rutiner igen.

Veckans citat av mig: "hello guys, do you know some good outplaces?" sa jag till några tjejer vi sprang förbi när vi var ute och gjorde hollywood osäkert, fick inget vettigt svar av dom:)


Kommentarer
Postat av: Mor

Du har det bra du Tom,skönt att du vill dela med dig till oss här hemma. Kul att se alla bilderna.Här våras det för fullt så skoterföret blir inte det bästa till påsk. Det är säkert skönare att vara där och slippa lyfta skotrar och lapa vårsol:)Ha det bra, ser framemot nya spännande rapporter. Lycka till med skolan nu när den äntligen drar igång. Mor

2009-04-05 @ 08:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0