Söndag

Fan jag tycker om söndagar i LA, hemma har jag alltid hatat söndagar sen barnsben...jag och Ante hade alltid svintråkigt på dom där gråa trista söndagarna när man bara gruvade sig för skolan på måndan:) haha men här kan man faktiskt hitta på roliga grejer att göra.

Idag har jag och Jennifer varit i Long Beach och faktiskt simmat i havet, det var jävligt skönt! och varmt så inåt helvete i luften, 31grader idag! (förmodligen det varmaste jag nånsin upplevt) och imorrn ska det bli 35!!! hur i helvete ska det gå, je må ta ta långkalsångan.


Har haft en grym andra vecka på skolan, har spelat minst 5h timmar varje dag och övat på skolgrejor och även massa låtar med bandet Joe and the jungle som jag spelade med nu i fredags...hade en riktigt bra dag i fredags förresten, gjorde min första LPW (Live Playing workshop) i typ aulan på skolan då jag hade övat in en metal låt med lite dubbelkaggar och grind och grejer, sen ropar dom upp en på scen tillsammans med andra medmusikanter som man kanske aldrig ens sett förut eller spelat med osså räknar man in och kör låten, sen kollar lärararna på massa grejer...själva spelandet, kommunikationen, hur förberedd man är osså blir man betygsatt på det. Jag fick 96% och trumläraren sa "wow! i have nothing to say, that was amazing...you´re the best drummer so far today" så jag är rätt nöjd med det:)


Senare på kvällen spelade jag och micke med Joe and the jungle på ett litet jäkla ställe till en dansande publik som tyckte om musiken, tyvärr gör jag inte alls det och får inte ut nånting av den men det var iaf ett gig och ett jävligt roligt band, Joe och Brian är helt störda, hänger man med dom känns det som man är med i en film och man kan fan säga eller göra precis vad som helst, behöver inte tänka på att uppföra sig som folk (vilket jag brukar ha lite svårt med ibland) så det blir nog några till gig med dom, iaf nästa på sunset strip den sista april.

Nej det är så jävla skönt ute, fan fortfarande 30 grader ute nu och en fin solnedgång så det blir nog en liten kvällspromenad.

Har för övrigt drömt björndrömmar inatt igen...dock första sen jag kom till LA, drömde att jag såg en björn ifrån vardagsrums fönstret i skärvången och han såg mig och flippade ur och skulle försöka bryta sig in i huset och jag var såklart ensam hemma så jag sprang upphetsad till pappas vapenskåp och letade efter rätt böörs..je må ta 6,5:an för det lär väl va det enda som biit på bjänn...nehe inge skott hejm.. pappa då! så je fick ta 22:an...helvete de henn koom aldrig ti och gå de, fick skjuta typ 20 skott mellan ögona på bjänn men icke dog han, han blev tokigare och lyckades bryta sig in i huset och sen vaknade ja, jävla tur det var en dröm! Tills nästa dröm, pappa se till att du har lagt fram skåtta te börsa!

OUT!


Kommentarer
Postat av: mor

ja du e för rolig du Tom, tur att du lyser upp vardagen för oss som bor i den kalla nord, vi fryser fortfarande men det blr väl värme här också, bada i havet kan det bli det svårare med :) kramar.

2009-04-20 @ 08:53:08
Postat av: Sandra

Alltså, jag drömmer också björndrömmar. Fast jag flyr hellre än letar upp en bössa. Du kanske kan gästa min nästa björndröm och ha med dig en bössa som fungerar? Då behöver jag inte vara rädd any more :)



Vad skönt det låter med värmen (speciellt då det är -1 här just nu). Jag är avis! :)

2009-04-20 @ 10:30:52
URL: http://thissongisaboutyou.blogg.se/
Postat av: syrran Annika

Det är visst nåt skumt med de där björndrömmarna, alla vi 4 syskon har det ju,du kanske inte vet det?

Jag drömmer om björnar periodvis, speciellt om jag står inför ett val eller inför en förändring i livet. Oftast är jag då på fjället och blir omringad av björnar, jag blir jätterädd och springer medans pappa står kvar helt lugn och säger "Annika, det är ingen fara, de kommer inte att göra dig nånting",han brukar (i drömmen alltså) ta in björnarna i huset och mata de med gröna äpplen!!! Pappa är alltid med i björndrömmarna och beskyddar mig, det är jag tacksam för. Märkligt att vi alla syskon har björndrömmar.

Jag tror som sagt att det har med förändringar i livet att göra, att man kanske är lite rädd för det nya som ska komma och att pappa finns där som en trygghet.Intressant är det iallafall!

Så du behöver inte skjuta dem, de gör dig ingenting...Bjud på äpplen istället,haha

Kram kram på dig käre bror

2009-04-20 @ 19:54:21
Postat av: Syster Yster

Hej Lillebroren!

Härligt att du har det så magiskt bra! Och att skolan överträffar dina enorma förväntningar låter ju lovande! Och som sagt, ta det lugnt med björnarna, det brukar lösa sig... Jag har varit i björnskogen i tre nätter nu ;-) Sjukt?! Om man står kvar och stirrar på dom brukar dom lomma iväg självmant. Det är väl som det mesta andra här i livet - is i magen, du löser det snart :-)Kanske det är som syster säger, förändringar? Hm, tål att tänkas på... Ha det så gott kära du, `til we meet again!

Stora kramar S/Y

2009-04-21 @ 00:49:09
Postat av: Torbjörn Åsvold

Intresant det där med björnarna,har inget vettigt svar, kanske jag berättade om björnmöten från mina jaktturer. Själv drömmer jag mest om vakra flickor! PS. jag skall lägga fram 6,5or åt dig till nästa gong! Björnkram från pappa.

2009-04-21 @ 19:02:27
Postat av: Max

lapp

2009-05-01 @ 11:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0