Första skolveckan är över!

Ja jävlarns, denna vecka har jag förmodligen lärt mig mer än vad jag gjorde på de tre åren på gymnasiet och musiklinjen. Grymma lärare! man sitter antingen å ryser eller skrattar när dom spelar..
Schemat ser helt perfekt ut, börjar kl 10 varje dag och går aldrig längre än till 16.00 och har inga lektioner på fredagar.
Låter kanske slappt men grejen är det att på varje lektion, hittils iaf så har man fått nånting man ska öva på så det är knappt att det finns tid att öva på annat än skolgrejer, så det blir väldigt fokuserad övningstid. Man övar innan skolan och efter skolan, och lärarna KRÄVER att man övar minst 3h utöver lekionstid per dag.
Känslan av att klockan ringer 7.30 på morgonen och man går till skolan för att öva och veta att hela dagen kommer vara tillägnad till musik klår det mesta..det är LYCKA för mig.

Man har nästan en lärare för varje ämne och vi är cirka 10-15 trummisar i min klass...ibland har man varsitt trumset och alla spelar samtidigt, ibland blir man upptagen och får spela inför hela klassen och blir sedan analyserad och får höra vad man gjorde rätt eller fel. Ibland sitter man vid skolbänkar (som består av en enda stor övningsplatta) och spelar till noter samtidigt som alla andra, ibland sitter vi vid datorer och lär oss programmera backingtracks mm..
Lärarna är sjukt petiga med allting, dom kollar på alltifrån hur man sitter till vilken vinkel man håller stockarna och till själva anslaget, detta blir man sedan betygsatt efter...Det är ju helt sjuuuuukt! och sen tjatar dom hela tiden om hur viktigt det är att lära sig alla dessa delar om du ska kunna jobba som musiker. Att det ens finns en sån här skola alltså:)

Har även haft min första privatlektion och den var helt magisk! efter 5min levererar han och presenterar ett sånt jävla bra koncept för en så man blir helt tagen, precis vad man var ute efter...behövde inte ens säga ett ord om vad jag var ute efter, PANG bara så ligger det mitt framför en:)

Nästa fredag har jag signat upp mig för att spela en metal låt med "As i lay dying" på något som heter Live Playing Workshops i stora konsertsalen, det går till som så att man signar upp sig för en låt en vecka i förväg och tränar på den själv...Sen går man väl förberedd till lektionen och får kliva upp på scenen med kanske helt okända elever som också tränat på egen hand, sen framför man låten och blir betygsatt på allt möjligt. Så nästa fredag blir det fan lite blastbeats och dubbelkaggar man blir betygsatt på, förjävla coolt!!  ÄLSKAR DENNA SKOLA:)

På torsdagen kom Scott Henderson trio och spelade på skolan, det var bland det bästa man nånsin sett faktiskt.
En slags jazz-bluesig fusion med den sjukaste gitarristen man kan tänka sig. Fränt att dom tar hit så stora namn bara för oss elever! Nästa vecka blir det drumclinic med Kenny Aranoff, också ett stort namn dock ingen som jag nånsin lyssnat på, men det blir säkerligen grymt.

FÖRSTA GIGET I LA COMING UP!
Igår repade jag och en annan svensk basist (Micke) med några riktigt sköna killar härifrån och New York eftersom vi ska spela några gig med dom, första blir nästa fredag på Kibitz Room tror jag det hette, ligger i  west hollywood om jag fattade det rätt. Det blir nog jävligt kul! Typ skitig rock, kanske nån Foo Fighters cover också. Kul att det börjar hända lite saker. Förhoppningsvis blir det ett gig på legendariska Rainbow på sunset strip också.

Men nu jävlar är det helg!

Kommentarer
Postat av: Jonte

Fasen vad avundsjuk jag blir! Låter förbaskat kul detta! =)

2009-04-12 @ 01:22:08
Postat av: Mor

Kul,jag är glad för din skull, hörs att du kommit på rätt ställe. Här hemma gläds vi åt vårens ankomst. ha det bra, mor :)

2009-04-12 @ 08:40:01
Postat av: Trond Aasvoll

Stå på Tom, det der ser veldig bra ut.

Knall bra trommesoloer du har på Linken din. Og Linke dem ut på flere nettsider, gjør det kjent for den store verden at du mestrer det :o)

2009-04-12 @ 11:16:19
Postat av: ...twoshirts...

sjukt kul för dig det där tom...längtar tills du kommer hem o spelar för oss...kram

2009-04-12 @ 11:35:30
Postat av: syrran

Härligt brorsan! Vi gläds med dig såklart,du är värd varje sekund av detta äventyr!

Kramar i massor

2009-04-12 @ 20:46:59
Postat av: Karin Anderheim

Kul att du har skaffat blogg, jag följer den med nöje!

Roligt att få se alla häftiga bilder du lägger upp, känns som jag är "med" på resan då.. hehe.

Det verkar som om du har hamnat helt rätt på den där skolan.. njut och kämpa! =)

kram / Lill-Karin

2009-04-13 @ 12:01:03
URL: http://anderheim.blogg.se/
Postat av: Lars Eriksson

Kul Tom att det går bra! Man längtar inte alls över :D

2009-04-14 @ 08:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0