Imogen Heap, Steve Vai, Paul Gilbert....

Ja då har det gått ett par veckor till...händer hyfsat mycket grejer hela tiden så en uppdatering är nödvändig.

 

Förra helgen spelade vi på legendariska Viper room på sunset strip med Joe and the jungle, riktigt riktigt kul spelning med en tokig publik. Nu längtar man faktiskt tills nästa spelning, kul att det börjar låta bra! Nästa blir nog på The troubadour i september och sen förhoppningsvis New york på mitt 2v break i september/oktober.

 

Förra veckan bestod av sjukt mycket spelande och övande på skolan och alldeles för lite sömn för att hinna med allt, lite tröttsamt så nu har jag gjort om mitt övningsschema litegrann för att utnyttja tiden lite bättre, jag var sa trött så man glömde fan nästan bort att man faktiskt bor i LA och att man ska vara jävligt tacksam för det så nu känns det som att jag har vaknat upp från min "tunnel" litegrann, och om man tänker efter varför man är här och att man ska vara glad för det, så märks det på en och folk är genast mycket trevligare mot en eftersom dom ser en liten öppnare person kanske.

Och fan vad jag gillar mentaliteten här alltså, folket är faktiskt väldigt öppna, artiga och trevliga (och roliga att titta på=) grymt tacksam att jag är här!!! knepigt vad musiken öppnar dörrar för en.

 

Förra veckan såg jag både monsterkända gitarristen Steve Vai på skolan samt min favoritgitarrist Paul Gilbert som har spelat med Mr big (ett av favoritbanden) på guitarcenter här i hollywood...det var jävligt kul. Paul spelade bara sina favorit låtar som typ Johnny Cash, Lynard Skynard, The doors mm. Riktigt kul att se! Mannen är ett geni såklart och vet hur man uttrycker sina känslor genom gitarren...och ja han spelar fortfarande som en gud.

 

I helgen surfade jag i Santa monica för första gång i mitt liv! Det var ju självklart en underbar känsla när man lyckades fånga en bra våg, vågorna var tyvärr helt värdelösa och små igår förstås men det kanske var lika bra de. Det var lättare än vad man kan tro faktiskt så det kändes som om att med lite träning blir det nog bra.

 

Nu har vi fått en ny roommaten också som ersatte Dannes plats, en kille från Grekland som ska plugga här, han verkar minst sagt vara en skitbra kille! har rest väldigt mycket och bott här och var och har verkligen koll på läget och är som lugnet själv, han påminner om min norska släkting Guttorm så det är roligt, blir nog bra det här.

 

Nu ska jag fortsätta spela, rock oooonnnnnnnn!

Usch vad jag saknar er där hemma! life is good just nu men det blir aldrig detsamma utan er.

 

Och är ni järalöus gå in på http://www.imogenheap.com/ellipse/ och lyssna på en av mina favoritartisters nya skiva....Imogen Heap, hon är ett geni!!! gör allt själv jag har väntat i två år på denna skiva men den som väntar på nåt gott...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    


Kommentarer
Postat av: pontus

kul att det händer något för någon iaf! fan, kul å se mr vai alltså! tur gobbä! =)

hoppas allt är bra!



/pont

2009-08-21 @ 02:45:33
URL: http://www.slavestothegrind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0